3 înotătoare din top 5 ne-au povestit despre campaniile lor de fundraising

Am vorbit cu Roxana Irinei, Mariana David și Alina Mirt despre campaniile lor de fundraising, despre cum e dinamica anul acesta față de cea de anul trecut și dacă au donatori noi sau cei din trecut au rămas fideli.

Roxana Irinei strânge donații pentru Asociația Ajungem Mari. Suma la care a ajuns în campania ei de fundraising este de 8.429 RON.

“Anul acesta față de anul trecut am schimbat emoția centrală. În 2020, am mers mult pe umor, iar în campania prezentă am introdus și alte sentimente. Au fost postări care au îndemnat la reflecție și la compasiune față de adolescenții pentru care facem fundraising. Acum postez mai mult content video și abordez trend-uri, ceea ce a prins la oameni. Spre exemplu, am recreat împreună cu rățușcă scene din filme sau picturi cunoscute. Oamenii sunt încântați de rățușcă, o recunosc ca parte integrată din campanie și-mi spun că donează pentru ea.”

90% sunt donatori de anul trecut, iar sumele donate sunt cam la fel. Anul acesta am investit mai mult timp în a le scrie oamenilor mesaje dedicate în privat pentru că postările mele nu mai au același reach ca anul trecut. Nu știu dacă s-a schimbat ceva la Facebook sau nu mai stau oamenii online.”

Mariana David strânge donații pentru Asociația Ana și Copiii. Suma la care a ajuns în campania ei de fundraising este de 6.230 RON.

“Particip pentru a doua oară la Swimathon București și am fost motivată să mă implic pentru că știu ce fac Oana Bulmaga și Asociația. Mi-am pus targhet 1.000 RON, dar nu aveam așteptări. Am fost copleșită de reacția prietenilor și a colegilor din echipa mea. Am primit donații de 50, 100 de lei, iar o prietenă de la tango a donat 500 de lei. În același timp, am vorbit cu oameni și le-am povestit despre proiect. Unii erau în impas financiar și le-am mulțumit că mi-au spus versus să nu răspundă sau să zică nu. Le mulțumesc și acum pentru încredere.  După ce am terminat de întrebat prietenii, colegii și cunoscuții, am prins curaj și am întrebat și oameni necunoscuți. Acest eveniment m-a ajutat să îmi antrenez intenția de a cere, de a întreba, curajul, reticența, să nu iau nu-ul ca pe ceva personal, să simt că fac ceva pentru comunitate, pentru copii și împreună cu cei care au donat să vedem că facem bine împreună. În concluzie, pentru cei care încă mai au nevoie de donații, să le vorbească din inimă celor din jurul lor, să înțeleagă de ce unii zic nu și care e contextul acelui nu și să-și păstreze entuziasmul. Oamenii vor să ofere, ei sunt cea mai mare resursă și trebuie să avem încredere unii în alții.”

Alina Mirt strânge donații pentru Asociația Terre des Hommes. Suma la care a ajuns în campania ei de fundraising este de 4.882 RON.

“Este a doua oară când particip la eveiment. Anul trecut eram angajată la Terre des Hommes, în noiembrie am coordonat Ziua Ștafetei, iar kitul pentru care strângem anul acesta donații este complemetar și îi ajută pe copii să învețe o meserie. Cred că am atras donații pentru că sunt activă pe Facebook și am mulți prieteni alături de mine. Ce am remarcat anul acesta față de anul trecut este că reach-ul este mai scăzut la postări în 2021. Donatorii sunt 80% aceiași și cred că au donat din nou pentru că au încredere în mine. Donatorii sunt încântați pentru că se implică, am avut multe donații din diaspora, iar o doamnă din Anglia mi-a spus că donează pentru că și pe ea a ajutat-o o fundație să termine liceul. Strategia centrală a fost de a mă feri de postări și formulări clasice, am evitat unghiuri negative, am mers pe umor, sinceritate sau teme – un pahar de vin cu fiecare donator, am povestit visurile, am vorbit despre istoria țambalulul și alte teme muzicale. Încerc să fac o campanie care să distreze, chiar dacă cauza e serioasă.”

Sari la bara de unelte