Centru comunitar pentru mame vulnerabile

Organizație/Grup de inițiativă

Asociația Dream Project

Numele campaniei de strângere de fonduri

CERCUL de BINE

Domeniul în care se încadrează proiectul

servicii sociale

Scurtă descriere a proiectului

În campania de strângere de fonduri Cercul de Bine ne propunem să strângem 17.000 de lei, sumă care ar acoperi o parte din chiria pe un an de zile pentru centrul comunitar în beneficiul mamelor vulnerabile – mame minore, mame singure, mame fără venituri, mame victime ale violenței – cu care lucrăm. Centrul comunitar va fi deschis 7 zile din 7, doar în timpul zilei, și, la nevoie, în cazuri de urgență, putem adăposti mame în situații de criză și pe timpul nopții, pentru perioade foarte scurte. Centrul va avea activități zilnice, de la ateliere cu scop educativ, până la întâlniri cu scop de recreere, socializare și menținere a comunității, consiliere specializată – psihologică, dezvoltare personală și vocațională – și cursuri pentru dobândirea de noi abilități care să le permită să fie independente financiar.

Mamele vulnerabile care au fost până acum susținute de organizația noastră vor contribui, prin ore de voluntariat, în sprijinul altor mame aflate în nevoie în cadrul activităților.

Cercul de Bine este conceptul pe care îl implementăm de doi ani la Asociația Dream Project. Orice mamă pe care o ajutăm primește o misiune: să ajute la rândul ei o altă mamă. Așa multiplicăm binele, iar mamele care ajung la noi se ”așează” în cerc, una pentru cealaltă, susținându-se.

Centrul comunitar va fi un centru de zi în care să ne desfășurăm activitățile pe care în acest moment le organizăm în cafenele, spații improvizate sau la sediile ong-urilor prietene.

Nevoia/problema căreia îi corespunde proiectul

De fiecare dată când o nouă beneficiară intră în contact cu noi și îi spunem cum o putem susține, suntem întrebați: unde trebuie să vin? Răspunsul nostru e adesea: nu știm încă, te anunțăm noi din timp unde vom desfășura activitatea. Sau, cu alte ocazii, mamele care voiau să vină la activități împreună cu copiii, ne spuneau că nu mai pot ajunge pentru că locația stabilită de noi e prea departe, cu acces greu la mijloacele de transport. În alte ocazii, două dintre beneficiarele noastre au fost nevoite să fugă de acasă cu copiii, după ce au fost bătute. Am fi putut actiona mai repede in cazul lor dacă am fi avut un spatiu în care să se simtă în siguranță, disponibil chiar și pentru câteva ore, în care să putem aduce de îndată un psiholog și apoi să evaluăm împreună opțiunile, inclusiv cazarea intr-un centru maternal.

După un scurt sondaj în rândul celor 28 de beneficiare cu care am lucrat în ultimul an, a reieșit că toate și-ar dori și-ar dori un spațiu fizic, stabil, aproape de metrou, in mod ideal, în care să se poată vedea în siguranță cu celelalte mame. De asemenea, 12 din cele 28 de mame chestionate spun că ar fi dispuse să ofere ore de voluntariat la centrul comunitar, in timpul săptămânii sau in weekend, sprijinind la rândul lor alte mame aflate în voie. Tot in cadrul chestionarului aplicat in rândul beneficiarelor am aflat că 23 dintre ele abia așteaptă să se poată întâlni cu alte mame, care să le înțeleagă prin ce trec, care să le susțină.

După un an în care cei mai mulți dintre noi am stat izolați, iar femeile aflate în situații de vulnerabilitate au fost și mai afectate, nevoia unui spațiu sigur de întâlnire fizică, cu respectarea tuturor normelor de siguranță sanitară, a fost evidentă pentru noi.
O altă nevoie acoperită de desfășurarea acestui proiect este că el va scoate în evidență activitățile organizației și astfel vom putea atrage noi finanțări.

Rezultate dorite în urma implementării proiectului

1. Cel puțin 50 de mame (beneficiari direcți) aflate într-o situație de vulnerabilitate și cel puțin 70 de copii (beneficiari indirecți) care să participe la activitățile centrului pe parcursul unui an
2. Consiliere psihologică la nevoie
3. Consultanță în ocuparea unui loc de muncă oferită de un consilier vocațional, membru al echipei asociației dream project
4. 12 x grupuri de sprijin organizate o dată pe lună
5. 4 x seară de socializare în care mamele gătesc și mănâncă împreună + copiii, cu ingrediente aduse de fiecare dintre ele
6. 24 x ateliere tematice – parenting, educație privind sexualitatea, educatie financiară, educatie emotională – organizate bilunar
7. Alte activități la propunerea mamelor beneficiare

Echipe de înotători - fundraiseri

Momentan nu există echipe înscrise.

Lista donatorilor

Obiectiv financiar Swimathon

17600 Lei

Bugetul total necesar pentru implementarea proiectului

35.000 Lei

Câti donatori estimați că veți reuși să atrageți la Swimathon?

220 Donatori

Care este donația medie pe care mizați (lei) la Swimathon?

80 Lei

Durata proiectului

pilot: 12 luni; septembrie 2021-septembrie 2022

Website organizație/proiect

http://www.dreamproject.ro

Date de contact (coordonator proiect)

Marinela Panaite
0740031392
office@dreamproject.ro

Sari la bara de unelte